Как купувам (или пък не) книги от Amazon?

Години наред бях скептично настроена към пазаруването онлайн. А когато ставаше дума и за книги, никой не можеше да ме удеби, че да придобиеш новото си заглавие с един клик има каквото и да е предимство пред това да го изровиш измежду рафтовете на любимата книжарница. С топла напитка в ръка и може би с възможност за висене там с часове... Времето спира, нали?

Tова бе до деня, в който безгрижните ми студентски дни приключиха и започнах работа. Свободното време драстично намаля и изведнъж се оказа, че дългото и продължително търсене на книга вече не е вариант. Наложи се да превърна внимателния избор на четиво в обикновено пазаруване. Изпробвах няколко електронни книжарници и в крайна сметка се спрях на book.store.bg, които предлагат богат избор и подробна информация за заглавията, доставят на време и на ниски цени.

Бързо преоткрих предимствата на онлайн пазаруването, което толкова упорито отричах преди. Оказа се, че в него няма нищо пошло или пък трудно, особено ако знаеш какво точно търсиш. А аз обикновено знам.

След като веднъж бях прекрачила границата и бях приела пазаруването по интернет, въпрос на време бе да направя следващата крачка, като поръчам книга от чуждестранна книжарница. Само че като всеки профан, не се сетих за нищо друго освен за Amazon и следователно поръчах от английския Amazon. Изборът ми се състоеше от няколко заглавия, с които желая да се сдобия от край време: The Rose That Grew From a Concrete, The Bro Code и Into The Wild.

снимка: © Oh, Books!
Няколко предимства:
·   Каталогът е богат, ама наистина! Информацията за книгите  които са нови или на старо  се състои от текста на корицата, коментари на медии, отзиви от потребители. Има също рейтинг система, която за мен по принцип е много важна.
·   За разлика от американския Amazon, английският предлага доставка до България за почти всички свои продукти.
·   Самата поръчка става съвсем лесно. Нужно е просто да се направи регистрация, след която буквално с няколко клика заявката може да бъде направена, изпратена и надяваме се  обработена. В случай, че продуктът не е достъпен за България, едно любезно меню оведомява за това.
·    Доставката се извършва сравнително бързо, за около десет дни. Имайки предвид, че книгите идват чак от Англия и вероятно са дълго бленувани, компромисът не е тежък.

Няколко недостатъка:
·    Както споменах, не всички продукти могат да бъдат доставени до България. Въпреки че при книгите едва ли би имало ограничения.
·   Заплащането може да стане единствено с кредитна карта или дебитна карта Visa Electron, което означава, че кешът не важи.
·     Ако избраните заглавия са от различни търговци, всеки от тях ще си начисли отделни такси за поръчките.
·    Таксата за доставка не включва ДДС, тъй като то зависи от това за къде е поръчката. Това в повечето случай е доста подвеждащо, поне за новобранци като мен :)

Едва ли скоро ще поръчвам книги от чуждестранен сайт, със сигурност поне не в близките месеци. Едно обаче съм решила, следващия път да изпробвам bookdepository.co.uk, където доставката до цял свят е безплатна. Пък да видим дали и там има някаква уловка!

0 коментара:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...