Читателски награди "Книга за теб": Това е само началото

Преди няколко месеца от Христо и Алекс научих, че са се заели с амбициозната и нелека задача да раздават награди от името на читателите. Попитаха ме дали искам да участвам в първите по рода си читателски награди "Книга за теб" и да бъда част от блогърското жури.

Съгласих се, разбира се, най-малкото от любопитство, а и защото бях сигурна, че ще е адски забавно. Е, оказа се, че забавно не е, но пък е доста чудновато откъм резултати. Едно интересно маркетингово проучване в реално време, от което човек би могъл да си направи някои изводи и умозаключения за все по-утеснялата ни книжна арена! :-) Например прелюбопитно е колко точно компютъра има в офисите на някои издателства, та гласовете за тях за една нощ стават двойни? Или пък как е възможно толкова много читатели, да кажем на по-крехка възраст, дори да не са чували за "Жанет 45"? Ей такива неща, все странни и все на нас...

Но да си дойдем на книгата! Ох, думата... Моята скромна особа бе разпределена да журира в категориите "Най-добра корица" и "Най-добра детска книга", за което съм благодарна, понеже общо взето и аз така исках. По регламент трябваше да предложа три корици и три детски книги, от последните дванайсет месеца, и те да влязат в първоначалния списък с номинации. Изборът ми се спря съответно на тези корици: 


И на следните детски книги: 


Ясно ми беше, че не всички от тях ще се харесат на масовия читател и дори знаех кои точно ще продължат напред в състезанието. Само че бях честна и подадох напред три корици, които се харесват на мен, макар и твърде различни, и три детски книги  съвременни, актуални и интелигентни, чиято поява на български е меко казано смела постъпка. 

Който и от горните да бе преминал първия кръг от номинациите, аз щях да се радвам. Когато обаче видях, че в топ шест за всяка категория са останали корицата на "Картата на времето" и книгите "Щедрото дърво" и "Изобретението на Хюго", всъщност се почувствах затруднена. И честно, не знаех какво да сторя със скъпоценния си глас на блогър!

Следва продължение... 

0 коментара:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...