Книгите самоубийци

В Ню Йорк се хвалят с гигантските си книжарници, в Париж  с десетките букинисти, окопирали брега на река Сена. Ние пък си имаме моста на "Патриарха" и Канала. Безценно. 

Шегата настрана. Мостът от няколко години, поне аз го определям така, е сред емблематичните книжни места в столицата. Притегателен център за всички, които бързат да се приберат у дома с метрото, но и за тези, които притежават времето, само че без пукнат лев в джоба. А в интерес на истината дори да имаха пари, едва ли сред овехтелите томове щяха да открият нещо толкова интересно, че да ги дадат. 

Наредени в редичка, не  всъщност в колона, книгите са като самоубийци, готови всеки момент да скочат от моста. Колко жалко, че централно място, което с малко усилия би могло дори да придобие леко романтичен вид, е препълнено преди всичко с кулинарна и техническа литература от '80-те години. Интересни книги  това му трябва на моста, за да спечели вниманието на редовните читатели. 

Снимкa: © Oh, Books!

4 коментара:

mogilska каза...

Понякога има находки. Редовно ровичкане и сериозни усилия да разговориш продавачите трябват. :)

Oh, Books! каза...

значи може би на мен ми липсва търпението :)

Виктория М. каза...

И аз съм съгласна, че понякога има находки:)

преди няколко (3) седмици, бързах за рожден ден и минах покрай тях, при което погледа ми се спря на "Алексис Зорбас", която книга търся от сумати време. Бях във възторг :))

Иначе, за мен най-добрите книги на старо могат да се намерят на ъгъла на университета. Или поне аз там винаги си харесвам по няколко :))

Oh, Books! каза...

дааа, ще се съглася за ъгъла на СУ, ето оттам няма отлепяне :)

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...